Ple absolut a la Casa del Mar per escoltar Vicent Partal

El cicle de xerrades 'Per Canviar-ho Tot!' segueix aquesta setmana amb la participació dels moviments socials

Més de mig centenar de persones van presenciar la xerrada del periodista, escriptor i director de VilaWeb Vicent Partal. Tot i que l'acte estava previst com la presentació del seu  llibre “A un pam de la independència” ben aviat es va poder comprovar com tot l'acte giraria entorn a parlar del procés d'alliberament nacional, i després d'una explicació del periodista valencià es va obrir un torn obert de paraules. Al llarg del debat amb els assistents, Partal es va mostrar molt convençut que la independència es troba en un procés irreversible i que el que cal fer és anar pensant en el nou estat i en com s'han d'anar succeint els diversos passos per construir aquest nou país, tot i que cal seguir pressionant perquè ningú es faci endarrere.

El debat es va allargar durant més d'una hora i mitja, temps en el que l'experiència i els coneixements de Partal es van posar en evidència davant d'un públic que va posar sobre la taula molts dels aspectes que giren entorn d'aquest procés. No van faltar les preguntes sobre el futur dels Països Catalans a les que Partal va respondre categòricament afirmant que “el millor pel País Valencià, les Illes, Catalunya Nord i fins i tot l'Alguer és que el Principat sigui independent demà, abans que passat demà”.  La primera xerrada, doncs, va ser tot un èxit tan en assistència com en contingut.

Els moviments socials com exemple de mobilització, divendres a les 19:30h al local de Can Pistraus.

Seguint amb el cicle de xerrades per parlar del procés independentista des de tots els punts de vista, aquest divendres al vespre a Can Pistraus, tindrem una representació dels que han de ser els principals protagonistes en la construcció d'un nou estat: Els moviments socials. Al nou local d'aquesta entitat vilanovina s'hi trobaran representants destacats de col·lectius que amb la seva lluita han aconseguit importants exemples de mobilització popular. Pau Llonch, de la PAH de Sabadell, Núria Comerma, de la Mare Groga per l'educació pública, Jordi Martí Font, de la CGT i Josep Manel Busqueta del seminari TAIFA d'economia alternativa seran els quatre ponents. Es tracta de representants de col·lectius molt destacats en el seu àmbit, de manera que la xerrada és d'aquelles imprescindibles.