Vilanova tindrà un Casal de Dones!

La moció sobre els drets de les dones elaborada pel col·lectiu “La Frontissa” rep el suport de la majoria de regidores i regidors del Ple

Després de molts anys organitzant-se i lluitant per la defensa dels drets de les dones, el col·lectiu “La Frontissa” va viure un vespre històric al Ple Municipal corresponent al mes d'abril. La moció presentada a través de la CUP posava sobre la taula un seguit de punts referents als drets de les dones on es feia referència a temes com el dret a l'avortament i la violència de gènere, però a més afegia un punt on es demanava la creació d'un casal de dones a la nostra vila. La gran majoria dels representants al consistori van votar a favor a la moció, i només el regidor no adscrit i el PP van votar separadament el punt referent a l'avortament. Tot i això, cal dir que una vegada més la regidora del PP es va negar a votar igual que el portaveu del seu grup municipal i en el punt de l'avortament es va limitar a abstenir-se.

En la presentació de la moció, la representant del col·lectiu de dones “La Frontissa” va recordar que el masclisme no és un problema puntual i que el problema és sistèmic. Els casos de violència de gènere i el retrocés en el dret a l'avortament només són exemples d'un a vergonya social que es tradueix en exemples quotidians.

La feina de col·lectius com “La Frontissa” és més necessària que mai, i ahir al Ple es va fer  palès que el treball diari en la defensa dels drets també dóna els seus fruits. De moment, sumem una petita victòria a la causa feminista, però cal seguir lluitant dia a dia per acabar amb aquest model social i econòmic que discrimina la meitat de la població.

Clica aquí i llegeix la moció aprovada!