L’operativa bancària de l’Ajuntament, a debat al Ple de juliol

La CUP també presenta una moció per estudiar la possibilitat de crear un alberg municipal al Molí de Mar

L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, com qualsevol empresa, té contractada la gestió de tota la seva operativa bancària a una entitat bancària. Aquesta s’encarrega de fer les transferència dels pagaments que fa l’Ajuntament i cobra una quantitat de diners per cadascuna d’aquestes. A Vilanova es fan moltes operacions d’aquest tipus cada mes, i per tant, la gestió de tots aquests temes genera molts sobrecostos en comissions que van a parar als bancs.

Des de la CUP tenim informacions sobre el cost aproximat de cada operació i el considerem exagerat, i molt més si només es tracta d’un gestió que en la majoria dels casos es fa amb un programa informàtic. Les ajudes públiques directes als bancs són exagerades i totalment humiliants per aquelles persones que veuen els seus drets retallats, la seva casa desnonada i el seu poder adquisitiu reduït. En aquest cas, ens trobem amb uns pagaments totalment desmesurats, que generen una quantitat de beneficis als bancs i que en detriment suposen unes despeses per les arques municipals.

La CUP demana al Ple Municipal que, per motius ideològics, es facin públics aquests costos, i que es cerqui una alternativa a la banca tradicional en forma de banca ètica o cooperativa. També demana, per motius lògics, que s’utilitzi aquella banca que respecti les persones i que menys costos suposi per l’Ajuntament a l’hora de realitzar qualsevol pagament.

Per un Alberg Municipal al Molí de Mar

La segona moció que presenta la CUP està relacionada amb la promoció econòmica de la ciutat i es tracta d’una proposta que considerem essencial per posar en pràctica el model turístic que volem per la nostra vila. L’aprofitament d’un espai com és el del Molí de Mar amb la creació d’un alberg municipal és una idea que fa temps que la CUP està treballant, i la porta a Ple per tal de fer visible les alternatives que hi ha en la promoció de la ciutat, i per aconseguir que de cara al proper estiu ja estigui llest. Un alberg és sinònim de turisme jove i familiar, compromès amb l’entorn i amb un component social que pot ser molt beneficiós per la ciutat.

A més, una ciutat com Vilanova no es pot permetre el luxe de tenir un espai com el del Molí de Mar sense fer-ne un ús obert i continu a la població. Entenem que l’espai on s’ubiquen les oficines del departament d’Ensenyament, en un dels edificis del Molí de Mar, pot tenir un ús diferent a l’actual, i que aquestes oficines es poden ubicar en qualsevol altre edifici públic de la ciutat.

La CUP demana al Ple l’elaboració d’un projecte seriós i complet sobre la possibilitat d’instal•lar aquest alberg municipal en un espai tan privilegiat de la ciutat com és el Molí de Mar

Llegeix aquí les mocions:

Moció Operativa Bancària
Moció Alberg Municipal