El Ple acorda iniciar la planificació de la revisió del Pla General Urbanístic

Dilluns es va celebrar un Ple Extraordinari convocat pel PSC i ICV, a fi i efecte de debatre la necessitat de revisar el Pla General, una demanda central de la CUP que ja el mes de desembre va explicitar en roda de premsa com a condició sine qua non per a entrar a valorar l'aprovació dels Pressupostos 2012: o hi ha partida pressupostària el 2012 i compromís de l'equip de govern per iniciar-ne la revisió, o la CUP no entra en la negociació de pressupostos. Un nou Pla general que dibuixi una Vilanova més racional, més verda, amb més oprtunitats econòmiques i menys construcció residencial, ha estat des de la fundació de la CUP l'any 2005 una línia de treball central que ara està al centre del debat polític i, sembla ser, comença a materialitzar-se.

A la proposta presentada per PSC i ICV hi vam votar a favor els grups municipals de CiU, PSC, ICV i la CUP, i el vot en contra del Partit Popular. Això no obstant, la intervenció de la CUP va voler deixar clar que la iniciativa de Ple extraordinari proposada per l'anterior govern no està en absolut plantejada correctament i des de la CUP es veu com una maniobra política més que com una voluntat de tirar endavant la revisió del Pla General. Si el PSC es creu la revisió, a qui havia d'anar a buscar per tirar-la endavant no és ICV, sinó CiU, l'altre grup majoritari al Ple. Per a la CUP, a més, en plena negociació d'uns pressupostos de crisi, en part generats per l'anterior govern, PSC i ICV haurien de centrar-se a donar solucions a la crisi de tresoreria i als pressupostos de retallades que s'estan estudiant, en comptes de fer escenificacions i maniobres polítiques.

El govern es compromet a obrir locals, com demana una moció de la CUP

La CUP va presentar al Ple de dilluns una moció que denunciava el tancament d'activitats a la Peixeteria Vella -que a partir d'ara no  podrà acollir ni assajos, ni actes- i d'altres locals com la Zona XXI, lligada ara a l'Auditori de forma exclusiva. Sobretot en vistes a Carnaval, però  extensible al dèficit històric que la ciutat  pateix en aquest sentit, la CUP demanava que el govern entengués la necessitat de donar múltiples funcions als locals municipals, atès que no es podran construir nous equipaments en els propers molts anys.